Miksi yritys tarvitsee kotisivut?

#kotisivut | #markkinointi | #brändi
Vaikka olemme eläneet digitaalista aikakautta jo pitkän aikaa, on tämä kysymys edelleen toistuva. Olemme avanneet tämän kysymyksen ympärille asioita, joiden toivomme tuovan ymmärrystä sivuston tärkeydestä ja siitä, miksi kotisivut on yrityksen yksi tärkeimmistä ja parhaista sijoituskohteista.

Oletko valmis menettämään valtavan osan potentiaalisista asiakkaista?

Vielä tänä päivänäkin kuulemme kysymyksen, “Miksi tarvitsen kotisivut?”. Syitä tähän kysymykseen on varmasti monia. Jotkut uskovat saavuttaneensa tarvittavan menestyksen ja tehneensä jo kaikkensa saadakseen potentiaalisten asiakkaiden huomion. Osa ajattelee, etteivät näe sijoitukselleen tuottoa.

Huolimatta siitä, mikä on syy alkuperäiselle kysymykselle, uskallan väittää, että jos yritykselläsi ei ole kotisivuja, saatat menettää valtavan osan potentiaalisista asiakkaista – et todennäköisesti anna potentiaalisille asiakkaillesi edes mahdollisuutta löytää yritystäsi ja sen tarjoamia palveluita.

Useimmat ihmiset eivät luota yritykseen ilman hyvää verkkosivustoa. Selkeä, nykyaikainen sivusto, jota päivitetään säännöllisesti, lisää välittömästi toiminnan uskottavuutta. Yksinkertaisesti, potentiaaliset asiakkaat luottavat toimintaasi enemmän ja heillä on kaikki tarvitsemansa tiedot yhdessä paikassa. Digitaalisella aikakaudella odotamme yrityksiltä verkkonäkyvyyttä ja tästä syystä pieninkin paikallinen yritys tarvitsee verkkosivuston.

Vielä nykyäänkin, monet yritykset eivät ymmärrä sitä, että suurin osa ostavista asiakkaista ​​vierailee yrityksen kotisivuilla ennen kuin he tekevät ostopäätöksen. Hämmästyttävää asiassa on se, että todennäköisesti yritykset tekevät sitä itsekin tehdessään ostopäätöksiä. Vahva läsnäolo verkossa ei enää voi olla arvailun varassa, vaan sen on oltava olettamus, mikäli yritys haluaa menestyä.

Monissa tapauksissa olemme kohdanneet vastahakoisia yrityksiä, joilla ei vielä ole kotisivuja. Neljä yleisintä syytä verkkosivujen puuttumiseen ovat: Ei ole aikaa aloittaa projektia, ei ole ymmärrystä kotisivujen tarpeellisuudesta, pelko teknisistä taidosta ja kyvykkyydestä ylläpitää verkkosivustoa yksin ja sivuston aiheuttamat kustannukset. Nämä ajatukset ja pelot eivät millään tavalla ole turhia, koska jos yrityksellä ei ole tietoa asiasta, on vaikea nähdä kokonaiskuvaa ja sivuston tuomaa hyötyä yritystoiminnalle. Siksi onkin ensisijaisen tärkeää, että yrittäjä valitsee oikean kumppanin verkkosivuston toteuttajaksi. Ammattitaitoinen kumppani auttaa tekemään oikeita päätöksiä juuri kyseisen yrityksen tarpeisiin, eikä vain tuputa samanlaista “bulkkiratkaisua” jokaiselle asiakkaalleen. Me tarjoamme jokaiselle yritykselle yksilöllisesti räätälöityjä kotisivupalveluita, sivustoprojektista huolenpitopalveluihin saakka – me emme jätä sinua yksin verkkosivustosi kanssa, me haluamme auttaa yritystäsi menestymään.

Hyvin toteutettu verkkosivusto tarjoaa laajan valikoiman etuja myös pienille yrityksille, ja useimmat näistä eduista kasvavat eksponentiaalisesti vuosi vuodelta.

7 tärkeää etua, jotka yrityksesi saa hyvin toteutetulla verkkosivustolla

  1. Uskottavuus
    Ensimmäinen syy laadukkaan verkkosivuston perustamiseen on uskottavuus. Hyvin toteutettu verkkosivusto saa näyttämään toimintasi ammattimaiselta ja se toimii hyvin myös mobiililaitteilla. Mahdollisuus, että monet muut yritykset tarjoavat samoja palveluita kuin sinun yrityksesi, ovat erittäin korkeat. Tästä syystä kilpailijasi saavat selkeän etulyöntiaseman uskottavuudessa, mikäli yritykselläsi ei ole laadukasta sivustoa. Noin 84 % kuluttajista uskoo, että verkkosivusto tekee yrityksestä uskottavamman verrattuna yritykseen, joilla on vain sosiaalisen median profiileja [1] ja noin 57 % käyttäjistä sanoo, että he eivät suosittele yritystä, jonka mobiilisivusto on huonosti suunniteltu [2].
  2. Tavoitat uusia potentiaalisia asiakkaita Googlen kautta
    Ihmiset etsivät netistä melkein mitä tahansa. Maansiirtopalveluista hammaslääkäriin, hevosenkengittäjästä paikalliseen homekoiraan, lasten aterimista lihasvasaroihin. Kun potentiaalinen asiakas löytää yrityksesi hakukoneesta, he alkavat kiinnostua tuotteistasi ja palveluistasi ja haluavat saada niistä enemmän tietoa.

    Saatat olla tyytyväinen yrityksesi nykyiseen kokoon, mutta jokaisella yrityksellä on asiakasvaihtuvuutta. Jatkuvan menestyksen edistämiseksi sinun on houkuteltava uusia asiakkaita, ja yksi parhaista tavoista on näkyvyys Googlessa. Hyvin toteutettu verkkosivusto voi auttaa yritystäsi sijoittumaan hakukoneissa hyvin erilaisilla hakutermeillä ja houkuttelemaan tasaisen virran uusia asiakkaita.
  3. Voit esitellä yritystäsi, tuotteitasi ja palveluitasi selkeästi
    Verkkosivustosi on täydellinen paikka esitellä yrityksen toimintaa, palveluita ja tuotteita. Myös brändin näyttäminen potentiaalisille asiakkaille on yksi tärkeimmistä asioista, joita voit tehdä. Edelmanin raportin mukaan 81 % kuluttajista sanoi, että heidän on voitava luottaa brändiin voidakseen ostaa heiltä [3]. Esittelemällä selkeästi, kuka olet, mitä edustat, millaisia tuotteita ja palveluita tarjoat, lisäät varmasti mahdollisuuksia saada uusia asiakkaita.
  4. Verkkosivusto rohkaisee asiakkaita ottamaan yhteyttä
    Verkkosivusto on loistava paikka tuoda yhteystietosi helposti potentiaalisten asiakkaiden saataville. Kun sivustolle luodaan juuri sinun yrityksen ja toimintasi tarpeisiin suunnitellut toimintakehotteet (CTA/Call to Action), voidaan asiakkaita ohjata tekemään haluttuja toimenpiteitä.

    On myös tärkeää vastaanottaa oikeanlaisia yhteydenottoja. Monet yritykset saavat asiakkailtaan päivittäin puheluita esimerkiksi aukioloajoista. Puheluun vastaamatta jättäminen, vastaamisen viivyttäminen tai tarkoitukseton töykeä vastaaminen voi johtaa potentiaalisen asiakkaan ja siten rahan menettämiseen. Laadukas verkkosivusto vähentää huomattavasti tällaisia yhteydenottoja ja voi välillisesti lisätä yrityksesi sisäistä tuottavuutta. Työntekijä, joka vastaa 10 puheluun päivässä, on varmasti tuottavampi kuin se, joka joutuu vastaamaan 100 puheluun, joista puolet liittyy yrityksen aukioloaikoihin tai muihin yksinkertaisiin asioihin, jotka yritys voisi informoida kotisivuillaan.
  5. Verkkosivustosi vahvistaa paikan toimialallasi ja kertoo vahvuuksistasi
    Jos kaikki kilpailijasi eivät ole vielä verkossa, he todennäköisesti ovat siellä pian. Mitä todennäköisemmin, kilpailijasi ovat jo verkossa ja siinä tapauksessa sinulla on toisenlainen mahdollisuus: voit rakentaa verkkosivuston, joka on täysin erilainen kuin kilpailijoiden sivustot ja näyttää potentiaalisille asiakkaille, mikä erottaa yrityksesi muista alan toimijoista.
  6. Verkkosivusto takaa menestyksesi pitkällä aikavälillä
    Googlen mukaan 87 % kuluttajista etsii ja vertailee tuotteita tai palveluita verkosta ennen ostopäätöksen tekemistä ja liikkeeseen saapumista [4]. Ilman verkkosivustoa yrityksesi on näkymätön näille ihmisille. Kun olemme jo siirtyneet digitaaliseen aikakauteen, yrityksesi tulee näkymättömäksi kaikille, ellet sijoita verkkosivustoon. Pysyäksesi kilpailukykyisenä tässä yhä digitaalisemmassa maailmassa, yrityksesi on saatava verkkoon.
  7. Verkkosivustosi on avoinna 24 tuntia vuorokaudessa
    Henkilökuntasi ei todennäköisesti toimi ja kommunikoi asiakkaiden kanssa aukioloaikojen ulkopuolella, kun taas kotisivusi ovat avoinna 24 tuntia vuorokaudessa, seitsemänä päivänä viikossa. Tämä tarkoittaa, että vaikka sinä ja henkilökuntasi ei ole käytettävissä aukioloaikojen ulkopuolella, verkkosivustosi on aina käytettävissä ja voi tarjota hyödyllistä tietoa, toimia yhteyspisteenä tai jopa antaa asiakkaille mahdollisuuden ostaa tuotteita.

Tarvitseeko siis yritys verkkosivuston?

Toivottavasti nyt olet ymmärtänyt, että kysymys ei ole ”miksi tarvitsen kotisivut”, vaan ”onko yritykselläni varaa olla ilman kotisivuja”. Yrityksen verkkosivusto on yksi parhaista sijoituksista, jonka sinä voit tehdä toimintasi tulevaisuuden eteen.

Yrittäjän on tärkeä ymmärtää, miksi verkkosivusto on ominaisuus ja työkalu yrityksen menestykseen, ei pelkkä kulu.

Jos et enää kyseenalaista verkkosivustojen hyötyjä ja haluat laadukkaan verkkosivuston yrityksellesi, ole yhteydessä, niin keskustellaan yhdessä millainen ratkaisu olisi sinun toiminnallesi paras.


Lähdeviittaukset
1 Verisign Online Survey
2 socPub
3 Edelman Trust Barometer Special Report
4 Google – Micro-Moments: Your Guide to Winning the Shift to Mobile

0 kommenttia